27 sierpnia 2024

Toyoty Mirai na wodór przejechały w Berlinie 7 milionów kilometrów bez emisji

Wodorowe Toyoty Mirai odniosły ogromny sukces w pilotażowym projekcie H2 Moves Berlin prowadzonym przez Toyota Deutschland, SafeDriver ENNOO i Anglo American. Auta w niespełna dwa lata wykonały ponad 550 tys. kursów, pokonując ulicami Berlina prawie 7 milionów kilometrów nie emitując żadnych spalin.

Od listopada 2022 roku Toyota Deutschland, w kooperacji z Anglo American oraz SafeDriver Group, operatorem mobilności ENNOO, prowadzi pilotażowy projekt H2 Moves Berlin, którego zadaniem jest przyspieszenie wdrażania zrównoważonego transportu w Niemczech. Na początek pasażerowie korzystający z Ubera w Berlinie mogli testować 50 sedanów Mirai z napędem elektrycznym opartym na ogniwach paliwowych, aby ocenić funkcjonalność pojazdów napędzanych wodorem w mieście. Aktualnie flota liczy już 80 pojazdów, a planowane jest jej rozszerzenie o kolejne 40 aut.

Potwierdzona niezawodność Toyoty Mirai z napędem wodorowym

Ogromny sukces programu H2 Moves Berlin stał się już faktem – od listopada 2022 roku flota wodorowych limuzyn Mirai wykonała 550 tysięcy kursów po berlińskich ulicach, pokonując niemal 7 milionów kilometrów bez emisji spalin. Możliwość rezerwacji przejazdu tymi bezemisyjnymi pojazdami z najlepszymi kierowcami dostępna jest również za pośrednictwem aplikacji Uber w ramach usługi Comfort Electric. Auta były także środkiem transportu dla gości i VIP-ów podczas licznych wydarzeń, takich jak Berlinale, Światowe Igrzyska Olimpiad Specjalnych, GreenTechFestival, Hydrogen Council oraz Federalny Bal Prasowy.

Zasięg do 650 km i tankowanie wodoru w kilka minut

Toyota Mirai drugiej generacji jest luksusową limuzyną klasy premium, która charakteryzuje się przestronnym i bogato wyposażonym wnętrzem z miejscem dla pięciu osób. Auto wyróżnia się tylnym napędem, nisko umieszczonym środkiem ciężkości oraz eleganckim designem. Kluczowym atutem modelu jest zasięg do 650 km, a tankowanie trzech zbiorników wodoru pod ciśnieniem 700 barów trwa jedynie 5 minut.

Głównym napędem pojazdu jest silnik elektryczny o mocy 182 KM i momencie obrotowym 300 Nm zasilany przez ogniwa paliwowe, które generują prąd w wyniku reakcji wodoru z tlenem. Proces ten nie wymaga spalania wodoru, co sprawia, że samochód nie emituje CO2 ani żadnych innych szkodliwych substancji – jedynym produktem ubocznym jest woda. Napęd Toyoty Mirai zachowuje pełną sprawność oraz zasięg w ekstremalnych warunkach, zarówno przy mrozach dochodzących do -30ºC, jak i podczas dużych upałów.